Friday, April 25, 2008

Pengenalan

Selamat datang ke Sekolah Kebangsaan Bukit Pinang

Sekolah Kebangsaan Bukit Pinang (SKBP), Kepala Batas, Alor Setar, Kedah Darul Aman, merupakan sebuah sekolah Gred A, kategori luar bandar di dalam daerah Kota Setar. Berdasarkan data Januari 2017, sekolah ini terdiri daripada 590 orang murid termasuk murid pra sekolah., 44 orang guru dan 10 orang staf sokongan. Murid-murid sekolah ini berbangsa Melayu .

Guru Besar SKBP, Tuan Hashim Bin Ibrahim ,mula bertugas di sekolah ini pada 2.1.2018 menggantikan Puan Hajah Badriah Hj Minai yang bersara.Beliau dibantu oleh En. Md Zuki Bin Razak sebagai Penolong Kanan Pentadbiran,Encik Khairur Rijal Bin Yahaya sebagai Penolong Kanan Hal Ehwal Murid dan  Penolong Kanan Kokurikulum Encik Badrul Munir Bin Sulaiman.

SKBP pernah memenangi beberapa anugerah, antaranya Guru Inovatif Kategori Berkumpulan Tahun 2002, Guru Inovatif (Gerinda Kristal) Tahun 2005, Surau Lima Bintang Daerah Kota Setar Tahun 2006 serta naib johan Peringkat Negeri Kedah Prasekolah Tahun 2006 dan Kitchen Garden Tahun 2007. Sekolah ini juga terkenal dengan kejayaan menjadi Juara Kawad Kaki Putera dan Puteri TKRS serta Juara Kuiz Kesihatan Peringkat Negeri Kedah Tahun 2006 dan 2007. Semoga anugerah ini akan menjadi milik warga SKBP.Kejayaan-kejayaan inilah yang menjadikan SKBP terpilih sebagai calon Anugerah Sekolah Cemerlang bagi tahun 2008.

MESYUARAT GURU & MESYUARAT KURIKULUM

MESYUARAT GURU & MESYUARAT KURIKULUM 2020